שבעה ציורי רצפה תלת מימד בנתב”ג

בסוף הקיץ ציירתי שבעה ציורי רצפה תלת ממדים בנתב”ג. הציורים הוזמנו על ידי חברת “ראש חוצות” שמארגנת אירועים ופסטיבלים שונים. הנושא של הציורים – אטרקציות תיירותיות בישראל: מדבר נגב, עיר דוד בירושלים, רכבל בחיפה, גני בחי בחיפה, חופים של תל אביב, עמק יזרעאל ונתב”ג.
בציורים אלו השתמשתי בטכניקה שנקראת ציור אנאמורפי. זו היא טכניקה בה הצייר מעוות את הדימוי בצורה כזו, שאפשר יהיה לראות אותו בצורתו המקורית רק מזווית מסוימת. מכל שאר הזוויות הציור יראה מאוד מאוות. זהו ערך מוסף לציורי רצפה, שהופך אותם מסתם ציור לאטרקציה אמתית שהצופים בה גם יכולים להיות חלק מהיצירה.
אמנית אנה קוגן מסיימת תהליך הדבקת ציורי רצפה תלת מימד בנתב''ג המודל התלת-ממדית של ציור רצפה אנאמורפית תהליך הדבקה של מדבקת רצפה שנוצרה על ידי ציירת אנה קוגן מדבקת רצפה אנאמורפית של עיר דוד בנתב''ג על ידי אנה קוגן מדבקת רצפה תלת מימד שעוצבה על ידי אנה קוגן של חוף תל אביב וגלשן בנתב''ג אמנית אנה קוגן עומדת ליד מדבקת רצפה של מגדל תקשורת של נמל התעופה נתב''ג מדבקת רצפה תלת ממד על ידי אנה קוגן של רכבל חיפה בנתב''ג ציור רצפה תלת ממד על ידי אנה קוגן של עמק יזרעאל בנתב''ג ציור רצפה תלת מימד על ידי אנה קוגן של מדבר הנגב וגמל בנתב''ג מדבקת רצפה תלת מימד של הגנים הבהאים על ידי אנה קוגן
השלב הראשון של העבודה על הציורים הוא בחירת נושאים, בניית קומפוזיציה ועבודת ציור.
השלב השני הוא העברה של הציורים מהמחשב שלי לרצפה בנתב”ג. נעזרתי בחברה שאני עובדת איתה זמן רב. בחברה זו מגדילים את הציורים ומדפיסים אותם על מדבקות ענק עם שכבת ציפוי נגד החלקה.
השלב האחרון של הפרויקט הוא ההדבקה. בשלב זה גם אני נוכחת. אחרי שהצוות המאומן הדביק את כל המדבקות, אני עוברת מתמונה לתמונה ומדביקה סימן למיקום בו יועמדו האנשים שירצו לצלם את הציור. מיקום זה הוא בעצם המיקום של הזווית, שרק ממנה רואים את הציור בצורה המיטבית.
יש לציין שהרבה פעמים אנשים שמסתובבים בקרבת הציור לא לגמרי מבינים מה הם רואים. רק ברגע שהם מגיעים לנקודה המסומנת על הרצפה, נעמדים אליה ומכוונים את המצלמה שלהם אל הציור, אז הם שמים לב לאשליה האופטית שנוצרת.
הציורים מאוד הצליחו! המון אנשים הצטלמו מול הציורים ושלחו לי ברכות. עוד ציורי רצפה תלת מימד כולל ציורים אנאמורפים ניתן לראות בגלריה הזאת.
!