ציורי גוף ופנים שיצרתי לקראת חגי הסתיו של 2020 לחברת ראש-חוצות

הפקה שלמה התרחשה בביתי רגע לפני חג ראש השנה ,2020. בין רגע הבית שלי הפך לאולפן צילומים מקצועי ביותר. התפאורה נבנתה בקפדנות יתרה, כל פריט בתמונה נבחר ביסודיות והובא למקומו. בהקמת התפאורה השתתפו כל בני הבית ,בעיקר מקס פילנקו שסחב את כל הפריטים הכבדים ומיקם אותם. אין מה להגיד על הדוגמנית מאשה שהייתה גיבורה אמיתית והחזיקה מעמד כמעט 4 שעות בלי לזוז. ולבסוף יצא סרטון מלא צבע אם הפתעה קטנה בסוף. עריכת ווידאו – Max Pilenko, הפסקול המדהים: להקת Dusty Sands.
תמיד רציתי להפוך למישהו אחר 😊 קטע מתוך ניסיון לימודי שהיה אמור להיות הכנה לסרטון שהתבקשתי לעשות לפרויקט מסוים. יצא משהו מוצלח ושלם בפני עצמו וזכה לתגובות רבות .וגם במהלך העשייה הרגשתי שהמטמורפוזה בניסוי זה מאוד מוצלחת. נהניתי מאוד להפוך לג’קי בכר גם לכמה רגעים. הפסקול של המלחינה דיקלה בניאל.

ציורי גוף ואשליה נוספים ניתן לראות בגלריית ציורים לעסקים.

ציורי אשליה וגוף שיצרתי לארבע מיצגים בפסטיבל הצבעים אילת

פסטיבל הצבעים באילת, שאורגן על ידי חברת “ראש חוצות” בשיתוף עיריית אילת, היה הפסטיבל האחרון בו השתתפתי לפני תחילת “עידן הקורונה”. באירוע שבו יצרתי ארבע מיצגים צבעוניים נכחו המוני אנשים שטיילו בין מיצג למיצג מלאי סקרנות ונטולי מסכות. בנוסף למיצגים שלי היו בפסטיבל עוד המון אטרקציות ומשתתפים. בפסטיבל יצרתי ארבע מיצגים שונים מלאים בציורי אשליה שהפכו אובייקטים “אמיתיים” תלת-ממדים לדו-ממדים. ציירתי גם על דמויות אנושיות – גבר ואישה. ציורי גוף האלה הייתה חוויה בלתי נשכחת בפני עצמה.
אספר בקצרה על כל מייצג בנפרד. המייצג הראשון היה “חדר מוזיאון” שבו יצרתי אווירה של מוזיאון עתיק, שבו אחד התמונות (שבתוכה היה דוגמן שאליו ציירתי) קמה לתחייה והצטלמה אם המבקרים.
המייצג השני – ” החדר הוורוד” הוא חדר סוריאליסטי ומאוד טרנדי ומסוגנן כך בשביל להשתלב טוב באינסטגרם.
המיצג השלישי – “חוף הים” הוא המייצג האהוב אלי מפני שלדעתי הצליח יותר מהמיצגים האחרים. גם במייצג זה היית מודליסטית (דנה גולדסמן המדהימה) שציירתי אליה. יצרתי גם תלבושת מיוחדת שדנה התלבשה בה. השקעתי בתלבושת הזאת המון מאמץ, צבע וזמן.
והמייצג האחרון ששמו” קרקס” היה חדר שמדמה קרקס שבו היית במה ,ווילון אדום ועוד אביזרים שקיימים בקרקס. חשוב לציין שאת כל המייצגים האלו הכנתי במשך כמה חודשים בסטודיו שלי.
לסיכום, אני מאוד נהניתי בפסטיבל הצבעים גם כי הוא התקיים באחד הערים הכי יפות בישראל – אילת. הייתי בו עם כל משפחתי וגם בגלל שציירתי אל דמויות אנושיות באופן מאוד אינטנסיבי וזה ניסיון מאוד חשוב עבורי. אני מאוד מקווה לחזור לפסטיבלים מהסוג הזה בקרוב.
חוץ מהווידאו, תהנו גם מגלריית התמונות:
המיצג חוף הים עם הדוגמנית דנה גולדסמןהמיצג קרקס עם המבקריםהמיצג החדר הוורוד עם הצופההמיצג חדר מוזיאון עם דנה גולדסמן ואיגור סולההמיצג חדר מוזיאון בתהליך הכנההמיצג חוף הים בתהליך הכנההכנת התשפות של הדוגמנית למיצג חוף היםהפסל של ראש נשי על ידי אנה קוגן לחדר מוזיאוןהמיצג החדר הוורוד בתהליך הכנההמיצג קרקס בתהליך הכנהציור גוף על הדוגמנית דנה גולדסמן שהוא חלק של המייצג המיצג חוף היםציור גוף על הדוגמן איגור סולה שהוא חלק של המייצג חדר מוזיאוןהדוגמן איגור סולה נצבע על ידי אנה בתוך המיצג חדר מוזיאוןהדוגמנית דנה גולדסמן מצטלמת ביחד עם גרום ארוש מראש חוצות
ציורי אשליה נוספים שיצרתי לפסטיבלים אחרים ניתן לראות בגלריית ציורים לעסקים.

ציורי פנים-מטמורפוזה – הסגר קורונה הביא אותי להתחיל לצייר על הפנים שלי

אז מה בעצם הביא אותי לקחת מכחול ולהתחיל לצייר על הפנים שלי? זה שאלה שהרבה אנשים שואלים אותי. אנסה לענות כאן: הכל התחיל מהסגר שנכפה אלינו בגלל הקורונה, שמשתוללת עכשיו בעולם. לפני המגפה הזו הייתי מאוד עסוקה בפסטיבלים, אירועים תרבותיים למיניהם, תערוכות וציורי רצפה.
ואז הגיע הסגר. מצאתי את עצמי בבית אם משפחתי וכל הפרוייקטים נעצרו. אבל הצורך החזק שלי לקשקש על משהו ולהפוך אותו למשהו אחר לא נעלם והוא רק התגבר אם הזמן והעובדה שאני תקוע במקום אחד למשך זמן ממושך. אז ישבתי וחשבתי על מה עוד אני יכולה לקשקש? קירות? הקירות בבית שלי כבר עמוסים. רצפה? בעלי לא ייתן לי לצערי הרב…))) דפים וכנווסים? משום מה זה לא ממש עניין אותי תמיד.
ואז נזכרתי בחלום ילדות שהיה לי, להפוך למישהו אחר. להפוך למי שבא לי לדמויות שאני מעריצה ולהפך,וזה תחושה אדירה, וגם הבנתי שפנים בטור כנווס זה מאוד מאתגר ואני אוהבת אתגרים. חייבת להגיד שהעסק הזה לא היה כזה פשוט… בשביל לצייר על עצמך צריך:
א. גם להכיר חומרים חדשים לגמרי(ולמזלי הסתבר שיש לי שכנה בשם אנה ויסטריך שהיא מוכרת צבעים מאוד מיוחדים לכל מה שקשור בציורי גוף, והיא גם ציירת מוכשרת בעצמה.)
ב. צריך להיות מוכנים לזה שחלק מהשיערות והעור שלכם כבר לא יהיו כמו מקודם.
ג. אפשר להגיד שזה גם סוג של ציור אנמורפי שיוצר אשליה אופטית שגורמת למשל לאף הרזה שלי להפוך לאף גדול ושמן.
ולסיכום חייבת לציין שמאוד נהנתי מכל הדבר הזה שיצא לי לעשות לאחרונה ואני גם מתכוונת להמשיך ובגדול! תהינו מציור פנים-מטמורפוזה שלי של דוד בן-גוריון שהכנתי לכבוד יום העצמאות 2020:

עיצוב שני ביתני סלפי לחברת תיירות אשדוד לתערוכת התיירות שנתית

בתחילת 2020 עשיתי עבודה בהפקת “חברת ראש חוצות וגק’י בכר” עבור חברת תיירות אשדוד. העבודה כללה :עיצוב שני ביתני סלפי לתערוכת התיירות הבינלאומית השנתית בשם IMTM 2020. תערוכה זו מתקיימת כל שנה והיא בין הגדולות בעולם. באחד הביתנים הייתה דוגמנית (דנה גולדסמן המדהימה!) שאותה הפכתי לחלק מהציור.
הצוות של ציירת אנה קוגן בונה ביתן ביסטרו לתערוכה IMTM TLV הצוות של ציירת אנה קוגן בונה ביתן חוף אשדוד IMTM TLV ביתן ביסטרו אשדודי לתערוכת תיירות בתל אביב ציירת אנה קוגן מציירת על דוגמנית דנה גולדסמן ביתן ביסטרו אשדודי של ציירת אנה קוגן עם אנשי תיירות אשדוד בפנים ביתן ביסטרו אשדודי של ציירת אנה קוגן עם מבקרי IMTM TLV ביתן ביסטרו אשדודי וביתן חוף אשדוד של ציירת אנה קוגן IMTM TLV דוגמנית דנה גולדסמן מצטלמת עם המבקר של IMTM TLV צילום סלפי של דנה גולדסמן עם המבקר של IMTM TLV צילום סלפי של דוגמנית דנה גולדסמן בביתן חוף אשדוד של ציירת אנה קוגן IMTM TLV
המשימה לא הייתה פשוטה. אני והצוות שלי יצרנו אשליה דו-ממדית בעזרת ציורי קיר, רצפה ורהיטים. היינו אמורים גם לבנות חלק מהתפאורה. בביתן זה הייתה גם דוגמנית שציירתי אליה בצורה כזו שהיא תראה חלק מהמיצג. חלק מאנשים בכלל לא שמו לב שמדובר על בן אדם חי. בשבילם זאת הייתה הפתעה לא נורמלית לגלות שהדמות המצוירת פתאום זזה ומזמינה אותם להצטלם לצידה.
נושא של הביתן הראשון היה חוף אשדוד. אנשים באו לביתן זה בשביל להצטלם עם הדוגמנית וברקע נראו סמלים של העיר ולוגו של חברת תיירות אשדוד. ביתן השני היה מדמה מסעדת ביסטרו אשדודית שבה נערכו מפגשים עסקיים בין אנשי חברת תיירות אשדוד ואורחיהם. שמחתי לראות שאנשים מאוד התרשמו מהביתנים והלקוח נשאר מאוד מרוצה.
(חלק מהצילומים: קרדיט לדנה גולצמן.)
ציור גוף נוסף שיצרתי לקליפ של להקת אבני החושן ניתן לראות בפוסט הזה.
כמה קישורים חיצוניים שמדברים על התערוכה:

אשליה דו ממדית בסגנון צילום ספיה של אנה קוגן במוזיאון פופ-אפ 2020

בתחילת ינואר 2020 הוזמנתי בפעם השנייה להשתתף בתערוכת פופ-אפ TLV. בעבודתי, הפכתי חדר שלם לאשליה תלת ממדית. האשליה התבססה על הדמיה של הזמן ככלי מחקר של המציאות. זמן הוא הכלי אשר מגלה את האמת על אובייקטים ממשיים ודמיוניים. יצרתי חדר שהוא צילום בשחור לבן שהזמן הפך אותו לתמונת ספיה. (אפקט המדמה תמונה ישנה, בגוונים חומים.)
משפחות רבות שומרות תמונות משפחה ישנות. בתמונות האלה, סבאות וסבתאות צעירים מחייכים דרך הגוונים הדהויים של אפור, שחור וצהוב. בדרך כלל המפגש עם תמונות אלה עושה מצב רוח טוב לרובנו. לעומת זאת, כאשר אני רואה תמונות משפחה ישנות, אני מרגישה עצב רב. וזה בדיוק מה שהרגשתי כאשר קיבלתי חדר נטוש בתוך בניין מיועד להריסה כדי לעבוד על התערוכה שלי. בעברו זה היה בית חם למשפחות בני כמה דורות. הרגשתי את משב הנוסטלגיה והייתי חייבת להביע אותו בציור.
מוזיאון פופ-אפ TLV 2020 היה אירוע מאוד מיוחד עבורי. לצד העבודה המשמעותית הוא גרם לי הנאה רבה. הפרויקט פורסם והצטרפו אליו יותר ממאה אמנים מתחומים שונים שיצרו מאות ציורים ופסלים. ובתוך כל המהומה חגגה ופרחה היצירתיות. מאוד אהבתי את העבודות של דניאל פילוסוף, נועה אלון ושיר למדן. מקווה שהיוזמה של מוזיאוני פופ אפ, תתפתח ותמשיך גם בעתיד.
ציירת אנה קוגן מוזיאון פופ אפ 2020 תחילת עבודה ציירת אנה קוגן מוזיאון פופ אפ 2020 בתהליך עבודה הצצה הראשונה לחדר של אנה קוגן במוזיאון פופ אפ 2020 הפינה הימנית של החדר של אנה קוגן במוזיאון פופ אפ 2020 הפינה השמאלית של החדר של אנה קוגן במוזיאון פופ אפ 2020 כיסא אמיתי שמעוצב כמו ציור אנה קוגן מוזיאון פופ אפ 2020 גמדון הבית בחדר של אנה קוגן מוזיאון פופ אפ 2020 המייצג של אומנית אנה קוגן במוזיאון פופ אפ 2020
(הצילום האחרון: קרדיט למוזיאון פופ אפ תל אביב.)
ציור רצפה תלת מימד שלי שיצרתי למוזיאון פופ אפ 2019 ניתן לראות בפוסט הזה.

עיצוב ביתן סלפי לכבוד פסטיבל הקרקס 2019 במודיעין במהלך חג סוכות

לאחרונה יצא לי לעצב כמה מייצגי סלפי לפסטיבלים שונים ברחבי הארץ . הפעם הוזמנתי על ידי חברת ראש חוצות בשביל לבנות ביתן סלפי בהשראת קרקס רחוב.
פסטיבל קרקס מתקיים כל שנה במועד סוכות וצובר קהל עצום של מאות אלפי אנשים מכל רחבי הארץ, אליו מגיעים אומנים, שחקנים ומוזיקאים מכל העולם וגם מהארץ.
גם אני הוזמנתי הפעם בשביל ליצור ביתן סלפי בסגנון צבעוני וחגיגי בהשראת הקרקס. החלטתי לעצב ביתן בסגנון של תחילת המאה ה20, כי זאת הייתה תקופת הזהב של הקרקס הקלאסי. הבאתי הרבה דברים אותנטיים מכל מיני מקומות כמו אספנים וחנויות וינטג’.
הקהל הגיב בצורה מאוד חיובית. אני עצמי הלכתי לבקר בפסטיבל והבחנתי בטור שבו עמדו אנשים עם ילדיהם כדי להצטלם. זה גרם לי להרגיש המון סיפוק ממה שאני עושה.
יצירת תפאורה לביתן סלפי פסטיבל הקרקס 2019 מסיימת יצירת תפאורה לביתן סלפי פסטיבל בלילה ביתן סלפי לפסטיבל הקרקס 2019 במודיעין אנה קוגן בביתן סלפי במהלך האירוע פסטיבל הקרקס 2019 ילדה קטנה בביתן סלפי במשך פסטיבל הקרקס 2019 המארגנים של פסטיבל הקרקס 2019 בביתן סלפי
עיצובים לעסקים נוספים שיצרתי ניתן לראות בגלריה הזאת.

זכויות יוצרים לציירים – המצב כיום בישראל – זכות יוצרים וזכות מוסרית

זכויות יוצרים לציירים - המצב כיום בישראל
מאז שהקמתי את חברת ציורי קיר וגרפיטי והתחלתי למכור ציורים ללקוחות פרטיים ועסקיים, אני נתקלת פעמים רבות בתופעה מעניינת – אף אחד מן הצדדים, אינו בדיוק יודע מה הן זכויות יוצרים. שמתי לב שחוסר ידע זה קיים לא רק בקרב לקוחות, אלא גם אצל האומנים עצמם. בכתבה זו, אני אפרט מספר עקרונות חשובים של זכויות יוצרים, את אלו שיכולים לעזור גם ללקוחות וגם לאומנים, למנוע קונפליקטים ולהנות מפעילות עסקית פורייה ומהנה.
מה הן זכויות יוצרים בישראל? ישראל חתמה ומקיימת את כל הנהלים הבינלאומיים של הגנה ושמירה על זכויות יוצרים. זאת אומרת שיצירה של אומן ישראלי, אינה ניתנת לשימוש ללא אישורו של היוצר, באף מקום בעולם, למעט מיעוט הולך וקטן של מדינות שעדיין לא חתמו על האמנה הבינלאומית.
מלבד זכויות יוצרים, על היצירה קיימת גם זכות מוסרית. למעשה, הזכות המוסרית מעניקה לכל אומן בעולם את הבעלות על היצירה שלו, גם במקרים בהם הוא מכר את זכות היוצרים שלו לארגון או לאדם אחר. אף אדם או ארגון לא יכול לטעון שהיצירה הזאת היא שלו מלבד האומן שיצר אותה. אף אדם אינו רשאי לחתום בשמו על יצירה קיימת של מישהו אחר ולהשתמש בה תחת השם שלו. המקרה היחיד שבו מותר להשתמש ביצירה של יוצר מסוים תחת שם אחר הוא כאשר מדובר בפרודיה יסודית או סאטירה.
איך זכות יוצרים באה לידי ביטוי באופן מעשי?
• אסור לכם להעתיק יצירה של אומן מחו”ל על-מנת להשתמש ביצירה בארץ, גם במידה והאומן הזה הוא מדרום פפואה גינאה החדשה.
• אתם לא צריכים לוותר אם מישהו העתיק את היצירה שלכם, אפילו במקרה שהאומן המעתיק הוא מחו”ל.
• אתם הבעלים של היצירה שלכם עד לרגע שחתמתם על וויתור זכויות יוצרים. אפילו במקרה בו ביצעתם עבודה ללקוח, כדוגמת ציור גרפיטי – אתם בעלי זכות היוצרים על היצירה, כל עוד לא חתמתם על וויתור זכויות יוצרים.
• מלבד זכות היוצרים על היצירה עצמה, אתם גם בעלי זכות היוצרים על כל התמונות של היצירה שאתם צילמתם.
• במקרה בו יצרתם עבור אדם מסוים יצירה כלשהי, כמו למשל ציור גרפיטי, ואותו אדם כעת רוצה לקחת את הציור שלכם, להעתיק אותו ולהשתמש בו במקום אחר – הוא יהיה מנוע מלבצע זאת מבלי לקבל קודם את רשותכם. במידה וכן וויתרתם על זכות יוצרים שלכם בכתב, הוא יהיה חופשי לבצע זאת. לכן, אני ממליצה בחום לקרוא את ההסכמים שאתם חותמים בסופם – עד הסוף! בנוסף, אני ממליצה לכם ליצור הסכם משלכם, אותו תציגו ללקוח לחתימה, שבו יצוין כי אתם לא מוותרים על זכות היוצרים שלכם. אתם צריכים להצהיר במפורש בהסכם, שכל שימוש נוסף ביצירה שלכם הינו כרוך בתשלום נוסף.
• אסור לכם לעשות כל שימוש בתמונה של הציור שלכם, שאדם אחר צילם ולהשתמש בה מבלי קודם לבקש רשות על כך.
• זכות היוצרים קיימת גם כאשר מדובר על ציור גרפיטי ללא אישור. יחד עם זאת, אם אתם חושבים לתבוע מישהו מכיוון שהפר את זכות היוצרים שלכם, כמו למשל עיריית תל אביב – רק כדאי שתדעו, הם יכולים לתבוע אותכם על מעשה וונדליזם.
• כל שימוש עסקי באחת מן היצירות שלכם ללא אישורכם, הוא סיבה לגיטימית לתביעה שלכם.
• אסור לכם להעתיק יצירות של אומנים אחרים, אלא אם כן חלפו 70 שנים מתאריך פטירתם.
• כאשר מישהו מבקש מכם להעתיק יצירה, שחלפו 70 שנים מיום פטירת האומן שיצר אותה – תיהנו, זה מותר.
• חשוב שתבינו שחוק זכויות יוצרים, הינו חוק מאוד מסובך. ולכן, לפני שאתם פותחים בתביעה כנגד אדם פרטי או גוף ציבורי, תתייעצו בנוגע לכך עם עורך דין, כזה שמתמחה בעניין זכויות יוצרים. זה חשוב, מכיוון שחוק זכויות יוצרים מכיל המון תיקונים וכל מיני תוספות. אם לא תיוועצו עם עורך דין, אתם עלולים לבצע טעות שתעלה לכם הרבה כסף וזמן. כמו במקרה שבו הארגון שהשתמש ביצירה שלכם הינו ארגון ללא מטרת רווח – מה שאומר שככל הנראה לא תקבלו פיצויים דרך בית משפט. ואז בזבזתם המון זמן והרבה כסף על תביעה חסרת תכלית.
• אם מישהו עושה שימוש בצילומים או בווידאו שלכם, או בצילום של היצירה שלכם, למטרת רווח או למטרה עסקית אחרת, אתם יכולים לתבוע אותו ולקבל פיצוי כספי. כאן חשוב להבין שמדובר על שימוש קונקרטי ביצירה שלכם ולא על צילום מקרי של היצירה, שצולם באופן אקראי.
• אם אתם עושים שימוש ביצירה של אומן אחר, כחלק מהיצירה שלכם, והיצירה שלכם נוצרה למטרת רווח, השיגו תמיד מהאומן אישור בכתב על כך. אם לא ניתן להשיג את האומן בשום אופן, לפחות תנו קרדיט לאותו אומן, בכל מקום שאתם חותמים בו על היצירה שלכם. וזה אומר גם בכל המדיות הדיגיטליות שבהן אתם מפרסמים את היצירה שלכם.
איך זכות מוסרית באה לידי ביטוי באופן מעשי?
• אף אחד לא יכול לקרוא ליצירה שלכם על שמו. במילים אחרות, אף אחד לא יכול למחוק את השם שלכם מהציור שלכם ולכתוב את השם שלו.
• במקרה בו אדם לוקח את היצירה שלכם ועשה בה שימוש או בחלק ממנה בשביל ליצור כל דבר למטרת רווח, אסור לו להשתמש ביצירה שלכם מבלי להעניק לכם קרדיט. כל יצירה כמו ספר, מודפס או דיגיטלי, על אומנות רחוב, או קטלוג של ציורים בסגנון מסוים, או אפילו כתבה בבלוג שמרוויח מפרסומות – כולם חייבים להעניק לכם קרדיט כמו ליוצר של הציור. בכל מקום בו נעשה שימוש ביצירה שלכם, אפילו במידה ומדובר בסטטוס בפייסבוק – חייבים להעניק לכם קרדיט.
כמה דוגמאות איך חוק זכות יוצרים עזר לי ולציירים ישראלים אחרים לשמור על האינטרסים שלנו:
• כאשר אחת מלקוחותיי החליטה להדפיס את ציור הקיר שציירתי עבורה על בקבוקי יין בתור תווית, הצלחתי בזכות החוק לקבל ממנה תשלום על ביצוע ההפרה של זכויות היוצרים.
• אני אישית נפגעתי מאוד כאשר אחד הלקוחות שלי החליט פתאום שהוא צייר את הציור שלי וכתב את השם שלו ליד השם שלי. באותם השנים לא ידעתי כלל שקיימת זכות מוסרית. אילו הייתי מודעת לכך שקיימת זכות מוסרית, הייתי תובעת את הבעייתיים וחוסכת לי המון עצבים ומרוויחה את הפיצויים.
כמה קישורים שימושים לגבי חוק זכויות יוצרים בישראל:
• הרצאה של עו״ד דן אור חוף על זכויות יוצרים – הנה הקישור לווידאו בYouTube.
• הטקסט המלא של חוק זכויות היוצרים המעודכן ביותר – הנה הקישור לאתר nevo.co.il.
אני לא ממליצה ללמוד על החוק בוויקיפדיה – התוכן על זכויות יוצרים שמצאתי בוויקיפדיה אינו מעודכן.

עיצוב ביתן לפסטיבל הסלפי נתיבות – ציורי קיר, רצפה ורהיטים

עיצבתי ביתן לפסטיבל הסלפי נתיבות. ציירתי על רצפה קירות ורהיטים בתוך הביתן. הפסטיבל התקיים הנתיבות ברחוב סמילו – אחד הרחובות המרכזיים בנתיבות. בפסטיבל הוצבו ביתנים ובכל ביתן היה מייצג של אומן אחר. בביתן שלי היה מיצג שבו הקירות, הרצפה והחפצים היו צבועים בסגנון ציור שגרם לביתן להיראות כמו ציור.
הרבה אומנים כישרוניים הגיעו מכל הארץ ובנו מייצגים מדהימים. בין האומנים המוזמנים היו אבי טל, BINSKY, אלון בירגר, תיאטרון מחול סיסי וסימה, מיס בוקה, תזמורת צפצפה והרבה אומנים אחרים. המארגנים של פסטיבל הסלפי הם: קבוצת ראש חוצות – ג’קי בכר.
כמו שנאמר, את הביתן שלי יצרתי בהשראת האמנית אלכסה מיידה המדהימה. הרעיון היה ליצור תמונה שנראית דו ממדית מאובייקטים ומרחב תלת ממדיים. בעצם ליצור אשליה אופטית שאנשים שנמצאים בתוכה מרגישים כמו בתוך ציור.
פסטיבל הסלפי בנתיבות היה כייף חיים. חוויה אמיתית.
ציורי קיר נוספים לעסקים שונים ניתן לראות בגלריה הזאת.

ציור קיר שהוזמן על ידי חברת טמבור במרכז הבנייה הישראלי בנתניה

משיתוף פעולה ביני לבין המעצבת אביבית מדינה נוצרה יצירה צבעונית במיוחד שהוזמנה על ידי חברת טמבור במרכז הבנייה הישראלי – ציור קיר צבעוני ויפה עם אפקט תלת מימדי! יצרנו את היצירה שהיא הפינה הכוללת שתי קירות ואליהם ציורי קיר עם אפקט תלת מימדי של רחוב צבעוני בסגנון קולומביאני. בשביל לחזק את האפקט התלת-מימדי בציור, צבענו על אובייקטים אמיתיים כמו חלונות, ספסל וכו’ בצבע אקריליק ושיבצנו אותם לקיר וליד הקיר.
גם בציור עצמו היו כל מיני תוספות מעניינות כמו השליכט שעליו אחראי בחור בשם אריק ( אריק אפקט) שעובד עם חברת טמבור על בסיס קבוע. השליכט הוא בעצם ציפוי דקורטיבי לקיר בכל מיני טקסטורות.
ציור קיר עם האפקט תלת-מימדי במרכז הבנייה הישראלי בנתניה ציירת אנה קוגן מתחילה לעבוד על ציור קיר במרכז הבנייה הישראלי אריק אפקט עושה שליכט כתוספת לציור מעצבת אביבית מדינה עובדת על ציור קיר במרכז הבנייה הישראלי אנה קוגן וארט ישראלי מציירים במרכז הבנייה הישראלי בנתניה הצבעים של טמבור שהושתמשו בשביל לצייר את הציור ציור קיר עם האפקט תלת-ממדי שהוזמן על ידי חברת טמבור המבקרים של מרכז הבנייה הישראלי בנתניה מול הציור
הפעם עשיתי משהו מעבר לציור קיר – אפשר לקרוא ליצירה שלי מייצג שבו אנשים יכולים להצטלם או סתם להנות ממנו ולהרגיש את האווירה הנעימה שנוצרת.
ציורי קיר נוספים לעסקים שונים ניתן לראות בגלריה הזאת.

עיצוב אירוע בוטיק לחברת מיקרוסופט ישראל – האקתון 2019

לפני מספר שבועות הוזמנתי לחברת מיקרוסופט כדי להשתתף התהליכי העיצוב של אירוע בוטיק לחברת מיקרוסופט ישראל – האקתון, שמתקיים כל שנה במיקרוסופט. זהו אחד האירועים הכי מושקעים בחברה.
ציור רצפה תלת מימד של הלוגו של ההאקתון במעלית במשרדים של חברת מיקרוסופט ביקורת בעמוד העסקי שלי בגוגל על ידי המנהל של מרכז פיתוח של חברת מיקרוסופט
1. ציורי רצפה במעליות במשרדים של חברת מיקרוסופט: הכנה של הציורים כולל מודלים מפלסטלינה, הדבקה, ציורים הודבקו גם בחו”ל.
חלק אחד של ההזמנה היו מדבקות קיר ורצפה תלת ממדיות שהודבקו במעליות שבבנייני מיקרוסופט בהרצליה ובסניפים אחרים של החברה כולל סניפים בחול. במדבקות הופיעו דמויות המייצגות את ההאקתון: תמנון, דרקון ורובוט חמוד. כל הצבעים של הדמויות נלקחו מהלוגו של מיקרוסופט: כתום, ירוק, כחול וצהוב.
האתגר בציורים אלו היה ליצור אשליה שתתחיל בציור קיר ותשתלב בציור רצפה. תהליך יצירת הדימויים היה די ממושך ומורכב. בהתחלה בניתי מודלים של היצורים מפלסטלינה וביימתי סצנה שמדמה את היצורים במעלית. כדי שהציור הסופי יהיה כמה שיותר קרוב למציאות מבחינת תאורה ופרופורציות וכו’. בהמשך צילמתי את הסצנה המבוימת והתמונה שימשה לי כרפרנס לציור הסופי.
אני תמיד עושה בדיקה של האשליה שאמורה להיווצר בציור, על ידי כך שאני מדפיסה את הציורים בקטן וממקמת אותם על הרצפה, גם הפעם קודם הדפסתי את כל היצירות בשביל בדיקת האפקט התלת ממדי.
המודל מפלסטלינה של תמנון שלם שהוא אחד מן הסמלים של ההאקתוןהמודל מפלסטלינה של תמנון יוצא מהקירהמודל מפלסטלינה של דינוזאור שהוא אחד מן הסמלים של ההאקתוןהמודל מפלסטלינה של רובוט צ'אפי שהוא הסמל המרכזי של ההאקתוןהמודל של רובוט צ'אפי בפוטושופסקיצה איך רובוט צ'אפי ייראה במעלית בבנייני מיקרוסופט בהרצליה פיתוחהמדבקה עם ציור רצפה של תמנון לפני תהליך הדבקהמדבקת רצפה של תמנון אחרי תהליך הדבקהאנה קוגן ונעמה שהיא אחת מן המארגנות של האקתוןמדבקת רצפה של דינוזאור ובריכת מים עמוקים במעלית של חברת מיקרוסופטמדבקת רצפה של רובוט צ'אפי במעלית של חברת מיקרוסופטמדבקת רצפה של רובוט צ'אפי שהודפסה והודבקה בסיף מיקרוסופט בהודו
2. הקריקטורות של עובדי מיקרוסופט ברוב המשרדים של החברה: חיפה, תל אביב, הרצליה.
כל הקריקטורות התבססו על דמויות של גיבורי על כמו סופרמן, ספיידרמן, באטמן, וונדר וומן וכו’. הנושא של גיבורי על היה קשור לאסתטיקה כללית של אירוע החברה. אורי פינק, המאייר והקומיקסאי המדהים שגם יצר קומיקסים לאירוע, יצר שמונה דמויות מקוריות של גיבורי על שתיארו שמונה טיפוסים עיקריים של עובדי מיקרוסופט. הרעיון הוא שכל משתתף בהאקתון הוא בעצם גיבור על שיכול להסתדר עם עוד משימות קריאטיביות מעבר לג’וב שלו.
בזמן שציירתי את הקריקטורות, ניהלתי שיחות מעניינות אם העובדים אותם ציירתי. מצד אחד נהניתי מהשיחות ושמעתי על הפרויקטים המעניינים שעליהם עובדים משתתפי ההאקתון ומצד שני השיחות בזמן הציור עזרו לאנשים להעביר יותר בקלות את הזמן שבו הם היו חייבים לשבת בלי לזוז ולהסתכל לאותו כיוון, ולא לכולם זה פשוט.
מסתבר שעובדי מיקרוסופט מאוד מעריכים ואוהבים אומנות, וראיתי אותם נהנים מהתהליך, וחלקם אפילו חיכו בתור לקבל קריקטורה.
הקריקטורה של גבר בסגנון באטמן שציירתי במסגרת של ההאקתוןהקריקטורה של בחורה בסגנון וונדר וומן שציירתי במסגרת של ההאקתוןהקריקטורה של בחורה בסגנון ספיידרמן שציירתי במסגרת של ההאקתוןהקריקטורה של בחורה בסגנון סופרמן שציירתי במסגרת של ההאקתון
3. האלמנט הסופי שהייתי אמורה להכין לקראת ההאקתון, שהוא אירוע חברה המרכזי של מיקרוסופט, הוא ציור תלת ממד גדול בסגנון הסרט מטריקס. הרעיון היה של מנהל הגרז’ במיקרוסופט הרצליה – גיא שלב. בציור אפשר לראות מעין מעבדה שנמצאת מתחת לאדמה, ובתוכה יש קפסולות ,שבהן מגדלים מתכנתים –גיבורי על, אחד הגיבורים מנסה לברוח מהמעבה על ידי טיפוס בסולם ,שמוביל אותו לקפסולה הכי גבוהה.
בניתי מודל דיגיטלי קטן בתוכנת Scetchup , ועל פיו עשיתי את התכנון של הציור על PVC. את הצביעה של הציור עשיתי ביום לפני האירוע הלובי בכניסה למיקרוספוט. הרעיון של הציור קשור למסר ההאקתון – לצאת מהבועה האישית שלך ולממש את הרעיון הפנטסטי שלך.
המודל בפוטושופ של ציור רצפה תלת מימד שציירתי למיקרוסופט סקיצה של ציור רצפה אנמורפוזה למיקרוסופט על PVCתחילת העבודה על ציור רצפה במיקרוסופט ישראל בסגנון מטריקס תהליכי סיום של ציור רצפה להאקתון של מיקרוסופטציור רצפה תלת מימדי במיקרוסופט ישראל בסגנון מטריקססלפי תלת מימדי עם ציור רצפה מטריקס במיקרוסופט ישראל
הפרויקט מאוד הצליח, וכל האנשים שצוירו על ידי היו מבסוטים מאוד והיו גם כאלה שהתקשרו וביקשו לצייר גם אותם, כי לא הספקתי במהלך האירוע לצייר את כולם.
ציורי תלת מימד נוספים שיצרתי ניתן לראות בגלריה הזאת.